torsdag 28 februari 2013

Nu byter vi sjukdomar mot nöjen!

Nu har det varit så mycket tråkigheter och sjukdomar i vår familj att jag bestämde mig för att det var dags för lite nöjen istället :-) I början av veckan fick jag ett mail från Lindex (är medlem) om att de bjöd på en förhandsvisning av en ny barnfilm. Ifall man var på plats kl 12:00 dagen efter i en av deras butiker kunde man få hämta 3 gratisbiljetter. Eftersom Johan jobbar i stan, ganska nära den här butiken, bad jag honom försöka få tag i några biljetter. Efter att ha köat en stund kom han ut från butiken med tre biljetter till Croodarna! Dessutom visas den tydligen i 3D :-) Moa kommer visserligen att va i Umeå den lördagen när bion är, men han tog 3 ändå. Ifall att. Man vet ju aldrig.

Dessutom har jag bokat in oss på årets Kosläpp! 19:e maj ska vi iväg till Stegsholm i Haninge och se glada kor springa ut på grönbete :-) Det är samma gård (tror jag) som vi var på förra året, men förhoppningsvis är Alice vaken i år. Förra året somnade hon på bussen dit och sov hela tiden vi var iväg... Jag hoppas att det blir lika härligt som sist med strålande sol och picknick i gröngräset :-)


Sen ska vi bara boka vår semestertripp också. Vi vet vart vi vill och när, vi ska bara få tid att sitta ner och boka. Lättare sagt än gjort när man är så trött att man somnar när man nattar barnen, alternativt medan man väntar i soffan på den som nattar. Haha! Så är det att va småbarnsförälder :-) Man längtar efter lite egentid på kvällen, men är så trött att man somnar istället för att titta på den där serien, filmen, läsa den där boken, eller som nu boka den där resan. Men vi måste göra det snart så att inte resorna tar slut! Efter förra årets skitsommar med allt vad sjukdomar den gav oss hela hösten och vintern, tänker jag INTE riskera att ännu en sommar regnar bort. I år SKA vi lapa sol ordentligt! Åtminstone under en vecka :-) Tanken är att vi ska resa innan Alice fyller 2, vilket hon ju gör 7:e augusti. Som ettåring reser hon i stort sett gratis. Men det innebär också att vi är lite begränsade när det gäller resor, eller resedatum. Vi vill inte åka i juli när det är som varmast, men inte heller i juni när havet kanske inte hunnit värmas upp ordentligt. Då återstår bara första veckan i augusti... Men om resorna dit vi hade tänkt oss skulle ha tagit slut, får vi helt enkelt leta upp ett nytt resmål som låter lockande. Och det ska nog inte vara alltför svårt :-)


Läääängtar!!!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar